Ar verslui reikalingas “Facebook”?

Kovo 16, 2014, 19:00 2 komentaras(-ų) 1,485 perž.
           Prieš 5 metus žymus analitikas Billas Tanceris, išnagrinėjęs daugiau nei 10 milijonų interneto naudotojų elgesį, padarė išvadą, kad socialiniai tinklai savo populiarumu aplenkė pornografijos puslapius. Socialiniai tinklai tapo traukos centrais. Vis daugiau žmonių “gyvena” internete ir šis gyvenimas ilgėja,  daugiau dalykų perkeliant į virtualią socialinę aplinką. Ten kur verda gyvenimas, ateina ir verslas. Šiomis dienomis tiek didelės tiek ir labai mažos įmonės negali ignoruoti socialinio tinklo, kuris gali padėti skleisti informaciją tiksliniams klientams.

             Verslui reikia klientų rato, ištikimų klientų ir potencialo šio rato didėjimui. Būtent socialinis tinklas gali suburti vartotojų ratą tam tikrai siūlomai paslaugai ar prekei. Be to, socialiniai tinklai padidina pasiekiamumą pasauliniu lygiu. Ypatingai tai svarbu tiems verslams, kurie teikia prekes ar paslaugas, kurių nevaržo geografinė padėtis – ar tai butų gintaro dirbiniais prekiaujanti močiutė, ar savo paslaugos siūlantis programuotojas. Teoriškai galima verslauti globaliu mastu labai mažomis sąnaudomis. Geras pavyzdys yra “Facebook” tinkle platinami lietuviški “Shkertik” aksesuarai. Šis puslapis jau viršijo 18 tūkst.laikų ir jo turinys yra aktyviai atnaujinamas. “Shkertik” ne tik pateikia išskirtinius pasiūlymus, bet aksesuarus susieja su gyvenimo būdu, taip sukuriant dar patrauklesnį prekių įvaizdį.


Socialiniai tinklai

         Lietuvoje esant daugiau nei milijonui “Facebook” naudotojų, kurių amžius daugiausia 18-34 m. , ši virtuali socialinė erdvė negali būti ignoruojama ir didžiausių įmonių. Ypatingai tai svarbu tiems, kas veikia verslai-klientams principu (B2C). Facebook paskyras turi tokie prekybos centrai kaip “Maxima”, “Iki, , viešojo maitinimo tinklai “Čili”, “CanCan” ar net žemės ūkio koncernas “Agrokoncernas”, kuriam, atrodytų, visai nereikalingas socialinis marketingas.  Socialiniu tinklai yra puiki erdvė bendravimui su klientais, prekių reklamai ir prekių teismui. Vienas neigiamas įrašas turi didesnę įtaką vartotojų elgsenai, nei krūva transliuotų reklamų.

Socialiniai tinklai
       Pavyzdys dešinėje parodo kliento atsiliepimą ir “like” ir “share” skaičių. Neabejotinai, toks įrašas gali nepalankiai nuteikti klientus ir paskatinti juos rinktis kitą maitinimo įmonę. Kita vertus, jeigu ir įmonė tinkamai reaguos ir į neigiamus atsiliepimus, tai gali sudaryti gerą įvaizdį. Taigi, socialinis tinklas yra nemokamas reklamos kanalas bei įrankis, kuris gali padėti valdytirekės ženklą ar visos įmonės reputaciją.

  Verslininkai naudodami socialinį marketingą tikisi sukurti klientų ratą, kurių pagalba būtų generuojami pardavimai, daugiau klientų užeitų į parduotuves, nemokamai būtų transliuojama paslaugų ar produktų reklama ar paprasčiausiai norima surinkti tam tikrą informaciją apie klientus. Būtų neteisinga manyti, kad verslo sėkmė socialiniame tinkle matuojama “Like” skaičiumi. Geriau turėti tris tūkstančius žmonių, kurie tikrai domisi puslapiu, rašo įrašus, komentuoja ir dalinasi informacija, negu 10 tūkst. internautų “negyvų” “like”. Šioje vietoj iškyla problema – kaip išlaikyti susidomėjimą įmonės puslapiu.  Įdomus ir informatyvus įrašas, paveikslėlis, video, specialūs pasiūlymai veikia, tačiau reikia suprasti vartotoją ir suvokti, kad jam yra įdomu ir neerzina, ir kas yra visiškas šlamštas (angl. spam). Pavyzdžiui, “Maxima” “Facebook” puslapyje kasdien skelbia labai daug informacijos apie vykdomas akcijas, renginius, konkursus, receptus ir kitus susijusius dalykus su parduodamomis prekėmis. Tokia informacija visai patiktų mamoms, kurioms “Maxima” gali patarti ką gaminti šiandien, tačiau tikriausiai įkyrėtų prie kompiuterio sėdinčiam paaugliui. Apskritai, puslapio “užkimšimas” vien komercine reklamai yra labai pavojingas. Socialiniai tinklas labiau skirtas nuoširdžiam bendravimui su klientui ir teigiamo įvaizdžio kūrimui.

          Kalbant apie fanų skaičių ir to skaičiaus reikšmę, galima paminėti, kad tiesiog surinkti daugiau “like” , yra du būdai – legalus ir negalus. Tai arba pačio socialinio tinklo, kaip pvz. “Facebook” siūlomi reklamos įrankiai, arba tiesiog galima nusipirkti “like”. Kaip pavyzdžiui tinklapis boostlikes.com siūlo įsigyti 250 “like” už 27 dolerius. Tačiau tokie įsigyti “like” realios naudos įmonei neduoda, nebent vartotojai vertina įmonę ir jos prekę ar paslaugą pagal turima fanų skaičių.  Įdomus video apie tikrus ir netikrus “like” video pateiktas žemiau. Čia pasakojama apie du eksperimentus, kai buvo sukurtas netikras įmonės profilis be jokio turinio “Facebook” puslapyje ir kas iš tikro slypi už “like” skaičiaus.

         Lietuvos įmonės atsilieka savo aktyvumu socialiniuose tinkluose palyginti su Vakarų šalimis. Pagal Statistikos departamento duomenis, 2013 metų pradžioje socialiniai tinklai buvo naudojami 31,5% įmonių.   Tačiau, vis auganti socialinių tinklų įtaka Lietuvoje, skatina verslininkus sukurti savo paskyrą “Facebook” ar kitame puslapyje. Be to, kaip galima neturėti “Facebook” paskyros, jeigu tavo konkurentai turi? Kai kuriose įmonėse atsiranda nauja darbo pozicija – socialinių tinklų administratorius. Tinkamas informacijos valdymas ir patrauklus įvaizdis socialinio tinklapio terpėje reikalauja tiek laiko, tiek žinių ir įmonė pati gali nesugebėti to padaryti. Tačiau, ši verslo niša nėra neužpildyta – Lietuvoje atsirado įmonių, kaip pvz. “Socialus marketingas”, kurios teikia konsultacijas socialinių tinklų klausimais. Tokios įmonės padeda suformuoti visą strategiją, tikslus ir sukurti veiksmų planą. Svarbiausia verslui tinkamai pradėti savo socialinį marketingą, kad tiksliniai klientai būtų pasiekti ir rasti strategiją, kaip išlaikyti susidomėjimą tinklapiu visą laiką.
Autorius: Dovydas Bagdonas
Visa analitikos portale Analyst.lt esanti medžiaga priklauso Analyst.lt. Draudžiama ją platinti kitose žiniasklaidos priemonėse, internetiniuose tinklapiuose be išankstinio Analyst.lt sutikimo. Cituojant būtina aiški nuoroda į Analyst.lt kaip informacijos šaltinį.

 

Nėra susijusių straipsnių.

2 komentaras(-ų)

  1. Karolis

    Facebook’as visagalis

  2. Vycka

    Fb apmokestins ir jis taps niekam nebeidomus, pasidomekit kitais socialiniais tinklais Azijoje, jie kur kas perspektyvesni ir nevagia asmens duomenu!

Komentuoti

7 + 1 =